Kurs: Ta fram din digitala strategi

Just nu pågår arbetet med att skapa kursen "Ta fram din digitala strategi". Om du deltar så kommer du att ha en digital strategi för ditt företag eller din organisation när kursen avslutas.

kursens innehåll

Kursen innehåller dessa delar:

  1. Verksamhetens nuläge - beskriv ditt företag.
  2. Digitalt nuläge - i vilka digitala kanaler finns företaget idag?
  3. Målsättningar - vilka mål har du med företaget?
  4. Resurser - vilka resurser i tid och pengar har du till digitala aktiviteter?
  5. Målgrupper - vilka vill du kommunicera med för att nå företagets mål?
  6. Digitala kanaler - på vilka digitala plattformar hänger dina målgrupper?
  7. Tonalitet - hur ska du låta när du kommunicerar med dina målgrupper?
  8. Ämnen till innehåll - vad ska du "prata" om i dina digitala kanaler?
  9. Analys - ta fram mätetal och utvärdera
  10. Implementera strategin - gör den digitala strategin till verklighet.
Bilden föreställer händer som skriver på en laptop.

varför ska man ha en digital strategi?

Att jobba med företagets digitala närvaro kan lätt sluka både tid och pengar. För att ditt arbete ska bli så effektivt som möjligt så att du kan ägna dig åt din kärnverksamhet, så behöver du en plan för hur och vad du ska göra.

för vem passar kursen?

Du är småföretagare eller jobbar med digital kommunikation och digital marknadsföring i ett mindre företag. 

Du känner dig förvirrad och vet inte vart du ska ta vägen i den digitala världen.
 

kursens upplägg

Kursmaterialet kommer att ligga digitalt på en kursplattform och det släpps olika moduler med jämna mellanrum. 

Med jämna mellanrum har vi digitala möten där jag går igenom kursmaterialet och där kursdeltagarna får tillfälle att ställa frågor.

Just att vara en liten grupp och att diskutera tillsammans har visat sig vara väldigt uppskattat och värdefullt för kursdeltagarna.

En strategi kräver tid och eftertanke och därför bör du som går kursen jobba med den mellan kurstillfällerna. När kursen är slut ska du därför ha en färdig digital strategi i din hand (eller i din dator).

registreringen är stängd för den här gången

Registreringen till kursstart hösten 2020 är nu stängd. Klicka på knappen nedan för att läsa mer om kursen och registrera dig på väntelistan inför nästa öppning.

så tycker kursdeltagarna

"Jag fick förmånen att delta i en utbildning om Digital Strategi som representant för en välgörenhetsförening jag varit med och grundat.

Kursen var väldigt lärorik! Att som förening formulera långsiktiga- och kortsiktiga mål,  målgrupp och framtoning i sociala medier är viktigt, vilket Charlotta fick mig att inse.

Hon ledde oss kursdeltagare genom den snåriga digitala välden och alla dess verktyg på ett tålmodigt, strukturerat och generöst sätt. Jag önskar jag hade gått kursen tidigare och kan verkligen varmt rekommendera utbildningen till alla och envar som vill utvecklas och få en ”mening” med sitt nätverkande.”
 
Monica Hellström
Grundare/volontär Gnosjo Global Association

"Har gått en kurs i digital strategi med Charlotta. Jag har bara goda vitsord.

Charlotta är väldigt lyhörd med sina kursdeltagare. Mycket bra upplägg med en liten grupp där det är lätt att ställa frågor och diskutera tillsammans allihop.

Helnöjd!"

Carin Sommehed
Frisör och yogalärare på Studio Götarp